Landschap van the Lord of the Rings - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nel Basten - WaarBenJij.nu Landschap van the Lord of the Rings - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nel Basten - WaarBenJij.nu

Landschap van the Lord of the Rings

Door: Nel

Blijf op de hoogte en volg Nel

02 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

De films van de Lord of the Rings is, met behulp van computeranimatie, opgenomen in Nieuw-Zeeland. Nu we even rondtrekken kunnen we er ons van alles bij voorstellen: de landschappen zijn zo sprookjesachtig mooi: gisteren hebben we Highway 6 een stuk gevolgd en waar je ook om je heen kijkt ontvouwt zich een magisch landschap: groene glooiende landschappen die een turkooizen meer omzomen met op de achtergrond bruine bergen met spitse punten waarachter nog net de hoge bergen met eeuwige sneeuw te zien zijn. Kom daar in Nederland maar eens om! We maakten, op weg naar Milford Sound, een wandeling door het bos bij Lake Gunn. Er is bijna geen rechtstreeks zonlicht en op alle bomen, takken, stenen en struiken zit een laag mos, dat als een groen gordijn naar beneden hangt. Je verwacht zo dat Gollum plotseling tevoorschijn springt. En we gaan nog veel meer moois zien als we naar Haast rijden en de westkust naar boven gaan volgen. De keerzijde van dit prachtige landschap is dat er heel veel regen valt: de westkant is fris, regenachtig en dat blijft door de bergketens ook gemakkelijk hangen. Deze week hadden we onze overnight-cruise in de Doubtful sound in Fiordland. Een stukje Noorwegen in Nieuw-Zeeland. Met zonneschijn gestart was het al snel zover dat het begon te regenen en dat heeft tot de volgende ochtend geduurd. Maar dat hoort zo in de Doubtful Sound zeggen de kenners: regen, wind, opzwiepend water, verloren groene eilanden en een avondrondvaart in stromende regen op een kleine boot om planten en pinguïns te spotten. En tot slot een groep dolfijnen die de boot een tijdje vergezellen. Heb ik dan toch op gevorderde leeftijd nog Vijftig Tinten grijs kunnen vastleggen op de gevoelige plaat!
Gisteren gingen we op weg naar de lang verwachte helikoptertocht over de bergen bij Makarora. Maar ken je die mop van die twee die dat gingen doen? Ze gingen niet. Teveel wind, slecht zicht. Jammer, maar als goedmaker werden we na onze wandeling opgepikt door de jetboat en hebben we een uur in een razend tempo over de Makarora- en de Wilkinsrivier gescheurd: dat was nog eens spektakel. De koude wind houdt ons gezicht nog lang aan de ene zijde strak en aan de andere kant gerimpeld. Met een groot compliment aan onze stuurman die, rakelings langs rotsen scherend, ondiepe gedeelten ontwijkend, 360 graden flips makend een eeuwige grijns op ons gezicht weet te beitelen.

  • 02 November 2014 - 13:00

    Marga V Schaik:

    Hoi Nel en Peter. Mooie verhalen en foto's, kippenvel-momenten en beetje jaloers !!! En wat zien jullie er super goed uit !!Het gaat maar door. We vallen van de ene in de andere verbazing. Fijn dat wij op deze manier met jullie "mee" kunnen reizen. Bedankt !!Hier is het ongekend mooi / warm weer .Dus ook wij genieten op ONZE manier.Ha ha. Een goede en veilige reis verder. Lieve groet,dikke knuffel Theo en Marga

  • 02 November 2014 - 13:13

    Esther:

    Wat gaaf die dolfijnen!

  • 02 November 2014 - 19:50

    Demien:

    Ach.. Toch overschat, zo een helikoptert! Ziet er nog steeds goed uit die reis van jullie! Is Peter naar de kapper geweest?

    Groet!
    Demien

  • 03 November 2014 - 03:51

    Nel:

    Ja Demien, ik ben met een keukenschaartje in de weer geweest bij Peter, dus het is een eenvoudig kapsel geworden! Maar in ieder geval korter.

  • 03 November 2014 - 10:33

    Twan:

    Geweldig om die foto's te zien. Schitterend hoe jullie dat vast hebben gelegd.
    Het rare is wel dat ik het gevoel heb dat het altijd warm is in Nieuw Zeeland en Australie en als ik de foto's zie dan krijg ik toch een ander beeld.

    Lord of the rings --> ik heb alle drie de delen (meerdere malen) gezien.
    Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat het heel erg mooi is om daar te zijn.


  • 03 November 2014 - 16:53

    Henk:

    Tsjongejonge Nel, wat een landschap! Dat is wel even anders dan in Nederland.

  • 03 November 2014 - 21:54

    Henny:

    hoi !!!
    wat een indrukken moeten jullie daar opdoen. prachtig beschreven. ik kan het me helemaal voorstellen.
    enne ook nog kniptalent!!Nou Nel wie weet wat jij voor switch nog gaat maken. groetjes henny

  • 04 November 2014 - 06:12

    Nel:

    ja Henny, ik ben geknipt voor kapster, denk je niet? Dat ga ik maar eens verder uitdiepen!

  • 04 November 2014 - 06:12

    Nel:

    ja Henny, ik ben geknipt voor kapster, denk je niet? Dat ga ik maar eens verder uitdiepen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nel

Peter en Nel

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 21939

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Augustus 2014 - 06 December 2014

Dreamtime

09 September 2014 - 06 December 2014

Australië en Nieuw Zeeland

07 Augustus 2014 - 08 September 2014

De voorbereiding

Landen bezocht: